Inici Novetats Revista Hemeroteca digital Concursionisme Ressenyes Foto excursionisme Calendari Llibres Contacte
© Revista Excursionisme team 2024
Com col·laborar amb nosaltres Subscripció a la revista Per anunciar-se Advertència legal
Segueix-nos a:
Unió Excursionista de Catalunya
Excursionisme

La Penya del Moro 275 m

(Baix Llobregat)

Horari: de 2 h 30 min a 3 h Desnivell: uns 200 m Dificultat: excursió molt ben assenyalada per camins fàcils, cal fer atenció a cada cruïlla ja que s’hi superposen nombrosos itineraris. Època: tot l’any, a evitar les hores de més calor a l’estiu Cartografia: Collserola a Esc. 1:20.000. Editorial Alpina Bibliografia: Collserola de Joan Portell Rifà. Número 16 de la col·lecció Els Camins de l’Alba, Editorials Geoestel i Alpina. Accés: podem sortir de l’estació de Renfe de Sant Feliu de Llobregat però nosaltres ho farem des del carrer més alt de la ciutat. Del centre de Sant Feliu cal pujar el costerut passeig del Comte de Vilardaga fins que s’acaba a una gran rotonda. Aquí prenem a l’esquerra el carrer de Frederica Montseny, on hi ha el parc urbà de Mas Lluí, on estacionem. Descripció: ruta dintre el Parc de Collserola sovint força transitada. A 100m de la gran rotonda prenem a la dreta una pista, panell informatiu i pal indicador. Som a 95 m d’altura. Passem de llarg una cruïlla de pistes i seguim en direcció a l’ermita de la Salut. La pista gira i encara gran fàbrica de ciment, ja tancada, de Sanson. Als 10 minuts deixem la pista i prenem a mà dreta un camí que s’endinsa en un bosc d’alzines i pins. Guanya altura per la falda del nostre turó i ens aboca al cap de 20 minuts a una pista en molt bon estat que encara la Penya del Moro. Sota el cim el comencem a revoltar cap a l’est entre garrofers, oliveres i ametllers. A la dreta tenim Sant Just on destaca el Walden i, més a tocar, la invasiva urbanització de Bell Soleig. Arribem a la carena a 230 m (45 min). Cal anar i tornar al cim de la Penya del Moro distant 300 m, en pujada. Allí dalt, a 275 m (55 min), trobem un balcó mirador, la base d’una torre medieval i restes arqueològiques. Aquí dalt es superposen un poblat iber dels segles VI a IV aC i un castell del s.X quan aquí hi havia la frontera amb els musulmans. Vista privilegiada de tot el Baix Llobregat, amb el delta, l’aeroport i el mar com a teló de fons. De tornada a la carena planegem 200 m fins el coll d’en Solanes on prenem una pista a mà esquerra. Passat un primer revolt sota el turó Rodó la deixem prenent un trencall en forta baixada cap a la font del Broll (pal indicador). La font, amagada per la malesa, és a la capçalera del torrent de Can Parellada. El corriol segueix la riera i porta de nou a la pista, que en forta baixada s’endinsa al torrent. Esdevé ombrívola i humida. Ben avall s’ajunta a la pista de can Parellada. Seguint a l’esquerra, sota uns hivernacles, fem cap a la pista asfaltada del torrent de Sant Ferriol. Immediatament trobem a l’esquerra el trencall a la masia restaurant de l’ermita de la Salut. Hi arribem en cinc minuts de pujada. Si és cap de setmana estarà molt concorreguda. L’ermita data del 1661, però s’ha reconstruït fins a tres vegades, l’última el 2002. Sortint de la Salut per la part baixa trobem la font i el camí de Mas Lluí que en 30 minuts ens retorna, planejant, al punt de sortida.
FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 416 (Maig - Juny 2020) Pasqual Garriga i Martí Revista Excursionisme