Inici Novetats Revista Hemeroteca digital Concursionisme Ressenyes Foto excursionisme Calendari Llibres Contacte
© Revista Excursionisme team 2024
Com col·laborar amb nosaltres Subscripció a la revista Per anunciar-se Advertència legal
Segueix-nos a:
Unió Excursionista de Catalunya
Excursionisme

Punta del Curull 1.022 m

(Conca de Barberà / Les Garrigues)

Horari: 2 h Desnivell: 150 m acumulats Dificultat: ruta molt adient per a la iniciació a l’excursionisme amb infants Època: tot l’any Cartografia: Muntanyes de Prades a Esc. 1: 25:000. Editorial Piolet Bibliografia: Muntanyes de Prades de Joan Carles Borrego Pérez. Número 18 de la col·lecció Els Camins de l’Alba, Editorials Geoestel i Alpina. Accés: per accedir a Vilanova de Prades des de Barcelona cal prendre l’autopista AP-2 i sortir a Montblanc. D’allí seguim la N-240 fins a Vimbodí i finalment trenquem cap a la TV-7004 que en 15 Km puja fins a Vilanova de Prades. També hi accediríem des del Camp de Tarragona via el coll d’Alforja i Ulldemolins. Descripció: sortim de Vilanova de Prades per un carrer en forta pujada a la dreta de l’església. En poques marrades guanyem altura sobre el poble. Seguim marques de PR, sobre un vell camí de bast amb l’empedrat malmès. Fem cap a uns camps d’ametllers sota les grans antenes de la Penya Alta (1.019 m). El camí encara la base d’aquest cim fins a tocar la cinglera. Girem a la dreta i seguim pujant sobre una feixa encarada a la Punta del Curull. És una balconada que avança entre dos cingleres i que a la dreta domina el poble. Passem per sota unes balmes i finalment guanyem el carener de la serra de Llena, 1.009 m, 35 min. És ampla i planera, de fet som a la pista que va a les antenes. Tenim vistes cap a les Garrigues i fins a Lleida. Als nostres peus tenim el Vilosell. Un rètol assenyala a 200 m els Calaixos de l’Ereldo. Ens hi acostem, desgrimpem uns metres el vessant nord de la cinglera. En un racó ombrívol i frondós els blocs despresos del cingle han format un caos de passos estrets i escletxes profundes. Un petit laberint al fons del qual hi ha una cova. Una sorpresa! De tornada a la pista la seguim tres-cents metres cap a ponent fins a un revolt marcat on un rètol assenyala el nostre cim a 500 m. Prenem a la dreta un camí que avança sobre el cingle entre pins i garrics. En deu minuts enfilem els pendents que formen la mola de la Punta del Curull de 1.022 m, sostre comarcal de les Garrigues (1h). Rètol informatiu, pessebre, plaques diverses, una gran fita, de tot menys vèrtex geodèsic. A l’est dominem la Conca de Barberà on distingim el monestir de Poblet i al sud la serra de Prades. Reculant trenta metres prenem a la dreta un camí en baixada que quatre- cents metres més enllà retroba la pista i el PR. Seguim la pista cap a la dreta que revolta tot el cim i encara definitivament la baixada a Vilanova de Prades. Arribem al poble a tocar del càmping i de la gran rotonda d’entrada.
FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 416 (Maig - Juny 2020) Pasqual Garriga i Martí Revista Excursionisme
Menu
FITXA PUBLICADA EN EL NÚMERO 416 (Maig - Juny 2020) Pasqual Garriga i Martí
Revista Excursionisme

Punta del Curull 1.022 m

(Conca de Barberà / Les Garrigues)

Horari: 2 h Desnivell: 150 m acumulats Dificultat: ruta molt adient per a la iniciació a l’excursionisme amb infants Època: tot l’any Cartografia: Muntanyes de Prades a Esc. 1: 25:000. Editorial Piolet Bibliografia: Muntanyes de Prades de Joan Carles Borrego Pérez. Número 18 de la col·lecció Els Camins de l’Alba, Editorials Geoestel i Alpina. Accés: per accedir a Vilanova de Prades des de Barcelona cal prendre l’autopista AP-2 i sortir a Montblanc. D’allí seguim la N-240 fins a Vimbodí i finalment trenquem cap a la TV-7004 que en 15 Km puja fins a Vilanova de Prades. També hi accediríem des del Camp de Tarragona via el coll d’Alforja i Ulldemolins. Descripció: sortim de Vilanova de Prades per un carrer en forta pujada a la dreta de l’església. En poques marrades guanyem altura sobre el poble. Seguim marques de PR, sobre un vell camí de bast amb l’empedrat malmès. Fem cap a uns camps d’ametllers sota les grans antenes de la Penya Alta (1.019 m). El camí encara la base d’aquest cim fins a tocar la cinglera. Girem a la dreta i seguim pujant sobre una feixa encarada a la Punta del Curull. És una balconada que avança entre dos cingleres i que a la dreta domina el poble. Passem per sota unes balmes i finalment guanyem el carener de la serra de Llena, 1.009 m, 35 min. És ampla i planera, de fet som a la pista que va a les antenes. Tenim vistes cap a les Garrigues i fins a Lleida. Als nostres peus tenim el Vilosell. Un rètol assenyala a 200 m els Calaixos de l’Ereldo. Ens hi acostem, desgrimpem uns metres el vessant nord de la cinglera. En un racó ombrívol i frondós els blocs despresos del cingle han format un caos de passos estrets i escletxes profundes. Un petit laberint al fons del qual hi ha una cova. Una sorpresa! De tornada a la pista la seguim tres-cents metres cap a ponent fins a un revolt marcat on un rètol assenyala el nostre cim a 500 m. Prenem a la dreta un camí que avança sobre el cingle entre pins i garrics. En deu minuts enfilem els pendents que formen la mola de la Punta del Curull de 1.022 m, sostre comarcal de les Garrigues (1h). Rètol informatiu, pessebre, plaques diverses, una gran fita, de tot menys vèrtex geodèsic. A l’est dominem la Conca de Barberà on distingim el monestir de Poblet i al sud la serra de Prades. Reculant trenta metres prenem a la dreta un camí en baixada que quatre-cents metres més enllà retroba la pista i el PR. Seguim la pista cap a la dreta que revolta tot el cim i encara definitivament la baixada a Vilanova de Prades. Arribem al poble a tocar del càmping i de la gran rotonda d’entrada.